حقوق اراضی

ویلاسازی در زمین کشاورزی

ویلاسازی در زمین کشاورزی
5/5 - (1 امتیاز)

ما در این صفحه به صورت 0 تا 100 موضوع | ویلاسازی در زمین کشاورزی | را بررسی کردیم و اطلاعات مفیدی در این باره به شما همراهان گرامی ارائه می‌دهیم.

اگر در رابطه با موضوع ویلاسازی در زمین کشاورزی نیازمند وکیل تغییر کاربری هستید و یا به مشاوره حقوقی به صورت رایگان در این زمینه نیاز دارید، از طریق شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید.

آیا می‌توان در زمین کشاورزی و یا باغ ویلاسازی کرد؟

به‌طور کلی در رابطه با ویلاسازی در زمین کشاورزی و یا باغ باید بگوییم ویلایی ارزشمند است که داخل باغ یا زمین کشاورزی احداث شود. زندگی در ویلایی که اطرافش فاقد درخت و گل و گیاه باشد با زندگی در آپارتمان برابر است. اگرچه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌های خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها را ممنون اعلام کرده است اما در موارد ضروری می‌توان مجوز تغییر کاربری گرفت!

با اخذ مجور قانونی و بهره‌مندی از امتیازات آن می‌توان اقدام به تغییر کاربری باغ یا زمین کشاورزی و احداث ویلا کرد. وکیل تغییر کاربری می‌تواند با استفاده از امکانات و راهکارهای قانونی برای شما مجوز تغییر کاربری برای احداث ویلا را از مراجع قانونی اخذ کند.

ساخت ویلا بدون مجوز تغییر کاربری

اگر داخل باغ یا زمین زراعی که خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها است بدون اخذ مجوز تغییر کاربری با صرف صدها میلیون تومان اقدام به احداث ویلا کرده‌اید تا از سکونت در آن لذت ببرید و به آرامش برسید، باید بدانید دچار اشتباه بزرگی شده‌اید و باید چشم انتظار مجازات‌های قانونی باشید!

مجازات تغییر کاربری زمین کشاورزی بدون مجوز قانونی

اگر بدون اخذ مجوز تغییر کاربری اقدام به احداث ویلا کرده‌اید مجازات‌های زیر در انتظار شما خواهد بود:

  1. قلع و قمع بنای احداثی (تخریب ساختمان)
  2. پرداخت جریمه نقدی معادل یک تا  سه برابر قیمت روز ملک با کاربری جدید
ویلاسازی در زمین کشاورزی | حقوق امروز

ویلاسازی در زمین کشاورزی

آگاه باشید که قانونگذار شما را به خاطر نگرفتن مجوز تغییر کاربری مجازات می‌کند اما قیمت ملک شما را مطابق با کاربری جدیدی که پس از وقوع تغییر کاربری ایجاد شده است، محاسبه و از شما مطالبه می‌کند.

آیا می‌شود از مجازات‌های تغییر کاربری فرار کرد؟

برای رهایی از مجازات تغییر کاربری راهکارهای قانونی وجود دارد. بدین منظور برای مشاوره و اخذ وکیل در این باره شما می‌توانید با شماره تلفن 02632558956 از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 الی 18 تماس بگیرید.

مجوز تغییر کاربری چیست؟

به موجب ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌های واقع در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها ممنوع است. اما در موارد ضروری تغییر کاربری مجاز است.

منظور از موارد ضروری تغییر کاربری چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم در موارد ضروری، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مجاز است. اما نکته قابل توجه این است که تشخیص موارد مجاز تغییر کاربری و صدور مجوز تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صرفا در صلاحیت کمیسیون تبصره 1 ماده یک قانون حفظ کاربری است. هیچ مرجع یا سازمان و اداره‌ای غیر از کمیسیون تغییر کاربری نمی‌تواند اقدام به صدور مجوز تغییر کاربری کند.

ویلاسازی در زمین کشاورزی

ویلاسازی در زمین کشاورزی

صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری و دهیاری مجوز تغییر کاربری محسوب نمی‌شود.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با ویلاسازی در زمین کشاورزی و موارد مربوط به آن سخن گفتیم و اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما همراهان گرامی قرار دادیم و اینک در انتها اگر برای شما همراه گرامی پرسشی مطرح شده است می‌توانید در قسمت نظرات سوال خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوال شما پاسخ دهند و شما را راهنمایی نمایند.

موسسه حقوقی آرمان حقوق امروز

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *