5/5 - (1 امتیاز)

مشاوره حقوقی قتل و امور جنایی

در صورتی که نیاز به مشاوره حقوقی در خصوص قتل و امور جنایی دارید، هم اکنون می‌توانید با دکتر مجید متین راسخ از همکاران موسسه حقوقی آرمان حقوق امروز در ارتباط باشید.

دکتر مجید متین راسخ | حقوق امروز

دکتر مجید متین راسخ

عناوین شغلی سابق دکتر مجید متین راسخ

  • قاضی ویژه قتل کرج
  • بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران
  • معاون دادستان تهران
  • رئیس دادگاه کیفری یک تهران

رزرو جلسه مشاوره حقوقی قتل و امور جنایی

اگر نیاز به مشاوره حقوقی در این زمینه دارید و می‌خواهید طی یک جلسه‌ی آنلاین یا تلفنی به کلیه پاسخ سوالاتتان برسید. و اگر می‌خواهید بدانید در رابطه با پرونده‌ی خود باید چه اقداماتی انجام دهید، همین حالا می‌توانید با شماره تماس‌های زیر جهت رزرو جلسه مشاوره اقدام کنید!

مشاوره حقوقی | حقوق امروز
مشاوره حقوقی

وکیل قتل و امور جنایی

وکیل قتل همان‌طور که از نامش پیداست، سری پرونده‌های قتل و دفاع از قاتل یا مقتول را بر عهده می‌گیرد و داشتن تجربه بسیار بالا در این امر یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها است.

وکالت در پرونده‌های قتل کار چندان ساده‌ای نیست و وکیل شما باید به‌طور کلی با ماهیت جرایم کیفری از جمله قتل آشنا باشد و با تجربه و تخصص خود بتواند در این امر شما را به بهترین نحو یاری دهد. داشتن فن بیان بسیار قوی، پرونده‌های موفق بالا و تجربه‌ی فراوان در این امور یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها است.

قتل شبه عمد

در رابطه با قتل شبه عمد به عنوان مثال می‌توانیم بگوییم: در صورت وقوع قتل از طریق فروش مشروب دست ساز آلوده به متانول،علیرغم نوعا کشنده بودن این نوع مشروب، چنانچه شبهه وارده بر دادگاه مانع از وقوع علم بر قصد قتل متهم باشد، مورد از مصادیق قتل شبه عمد خواهد بود.

رای دادگاه بدوی در رابطه با قتل شبه عمد

رای دادگاه بدوی در رابطه با قتل شبه عمد | حقوق امروز

رای دادگاه بدوی در رابطه با قتل شبه عمد

تحلیل موضوع

ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی:«جنایت در موارد زیر عمدی محسوب می‌شود:

  1. هرگاه مرتکب با انجام کاری قصد ایراد جنایت بر فرد یا افرادی معین یا فرد یا افرادی غیرمعین از یک جمع را داشته باشد. و در عمل نیز جنایت مقصود یا نظیر آن واقع شود، خواه کار ارتکابی نوعاً موجب وقوع آن جنایت یا نظیر آن بشود، خواه نشود.
  2. هرگاه مرتکب، عمداً کاری انجام دهد که نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن، می‌گردد، هرچند قصد ارتکاب آن جنایت و نظیر آن را نداشته باشد ولی آگاه و متوجه بوده که آن کار نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می‌شود.
  3. هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنایت واقع شده یا نظیر آن را نداشته و کاری را هم که انجام داده است، نسبت به افراد متعارف نوعاً موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن، نمی‌شود لکن درخصوص مجنیٌ علیه، به علت بیماری، ضعف، پیری یا هر وضعیت دیگر و یا به علت وضعیت خاص مکانی یا زمانی نوعاً موجب آن جنایت یا نظیر آن می‌شود. مشروط بر آنکه مرتکب به وضعیت نامتعارف مجنیٌ علیه یا وضعیت خاص مکانی یا زمانی آگاه و متوجه باشد.
  4. هرگاه مرتکب قصد ایراد جنایت واقع شده یا نظیر آن را داشته باشد، بدون آنکه فرد یا جمع معینی مقصود وی باشد، و در عمل نیز جنایت مقصود یا نظیر آن، واقع شود، مانند اینکه در اماکن عمومی بمب گذاری کند.

تبصره‌ها

  • در بند (ب) عدم آگاهی و توجه مرتکب باید اثبات گردد و در صورت عدم اثبات، جنایت عمدی است. مگر جنایت واقع شده فقط به علت حساسیت زیاد موضع آسیب، واقع شده باشد و حساسیت زیاد موضع آسیب نیز غالباً شناخته شده نباشد. که در این صورت آگاهی و توجه مرتکب باید اثبات شود و در صورت عدم اثبات، جنایت عمدی ثابت نمی‌شود.
  • در بند(پ) باید آگاهی و توجه مرتکب به اینکه کار نوعاً نسبت به مجنیٌ علیه، موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن می‌شود ثابت گردد و درصورت عدم اثبات، جنایت عمدی ثابت نمی‌شود.

قتل

قتل، قتل است هر چند نحوه ارتکاب آن شنیع و فجیع باشد یا مقتول یا مقتولین انسانهای مشهور و محبوبی باشند. لازم است دادسرا در کمال بیطرفی به هر پرونده ای رسیدگی کند. امید است بازداشت شدگان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش تحت تاثیر حواشی ایجاد شده موجب تضییع حقوق شهروندان در مظان اتهام نشود.

یک نظر در “مشاوره حقوقی قتل و امور جنایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *