حقوق اراضی

وکیل تغییر کاربری در کرج

وکیل تغییر کاربری در کرج
5/5 - (3 امتیاز)

قبل از اقدام به تغییر کاربری اراضی خود در کرج حتما با یک وکیل پایه 1 با تجربه و تخصص کافی در این زمینه مشورت کنید.

تلفن مشاوره با وکیل تغییر کاربری: 02632558956

مناسبترین وکیل تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها در کرج پاسخگوی شما خواهد بود

همچنین میتوانید برای مشورت یا ارسال درخواست خود از فرم زیر استفاده کنید

فرم مشاوره و خدمات حقوقی

مشخصات فردی(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 64 MB.

بهترین وکیل تغییرکاربری در کرج

وکیل تغییرکاربری در کرج را می توانید از میان وکلای موسسه حقوقی آرمان حقوق امروز انتخاب کنید. دارای شماره ثبت 3902  و با بیش از یک دهه سابقه، از طریق سایت حقوق امروز قسمت درخواست وکیل میتوانید برای خود وکیل بگیرید.

برای درخواست وکیل روی لینک زیر کلیک فرمایید:

درخواست وکیل

این دفتر وکالت با همکاری تعدادی وکیل تغییرکاربری متخصص به عنوان بهترین دفتر وکیل تغییرکاربری در کرج می باشد .

وکلای تغییرکاربری دفتر وکالت حقوق امروز علاوه بر کرج در سایر شهرها نیز می توانند به شما کمک کنند تا دفاع قانونی و مبتنی بر دانش و تجربه یک وکیل تغییرکاربری واقعی را به شما ارایه نمایند.

وکیل تغییرکاربری به خوبی می داند که، فشار ناشي از افزايش جمعيت و افزايش تقاضاي غذا در كنار بهره ­برداري غير اصولي و كم­ بازده و بيش از ظرفيت از منابع موجود در اكوسيستم مشکلات فراوانی را به وجود آورده است.

بيش از 90% پهنه خشك و نيمه ­خشك كشور، منابع اراضي كشور را در معرض خطر جدي قرار داده است و بيم آن مي­رود كه همين منابع محدود با همه محدوديت­هاي ذكر شده در بالا نيز، در معرض اضمحلال قرار گيرد.

طبق برآوردها در خلال چند دهه گذشته ، سطح جنگل­هاي كشور از حدود 18 ميليون هكتار، به كمتر از 12 ميليون هكتار رسيده است . سطح جنگل­هاي شمال نيز از حدود 4/3 ميليون هكتار به 8/1 ميليون هكتار رسيده است.

رشد 240 درصدي سيلاب در 4 دهه­ گذشته كه خود از عوارض تخريب جنگل­ها و مراتع كشور مي­باشد، بر وسعت دامنه تخريب­ ها مي­ افزايد.

وکیل تغییركاربري اراضي كشاورزي

صدور مجوز ساخت واحدهاي ساختماني در فواصل زمين­هاي مزروعي خطر بزرگی است كه نظام­هاي توليد كشاورزي را در بيش از 2200 دهستان كشور تهديد می­کند.

تخريب اراضي كشاورزي بر اثر فعاليت­هايي نظير ايجاد كوره­ هاي آجرپزي، تخليه نخاله­ هاي ساختماني، دفن زباله ­هاي شهري، مصرف خاك اراضي كشاورزي..

برداشت و انتقال خاك حاصلخيز سطحي ، به مناطق شهري براي ايجاد پارك­ها و فضاهاي سبز خيابان­ها و اطراف منازل مسكوني شهري.

گسترش ويلاسازي ، تفرجگاه­ شخصي براي اقامت موقت و فرار از زندگي شهري­ كه در چند سال گذشته شتاب روز افزوني يافته است.

اهمیت وکیل تغییرکاربری

از سال 1334 تاكنون مساحت اراضي تغييركاربري يافته در اطراف كلان شهرهايی مثل کرج به طور متوسط در هر سال از اراضي مرغوب كشاورزي تغييركاربري يافته اند.

وکیل تغییرکاربری در کرج میتواند برای پاسخگویی به نگرانی­ دست اندرکاران بخش کشاورزی کرج و جلوگیری از روند رو به نابودی اراضی حاصلخیز زراعی و باغات موثر باشد.

غافل از این که صرف تعیین ضمانت اجرای کیفری نمی­تواند موجب پیشگیری از وقوع جرم گردد . بی ­توجهی به عوامل گرایش مردم به تغییرکاربری، موجب ناکارآمدی قانون می­گردد. این نحوه قانونگذاری کار را بر قاضی و وکیل تغییر کاربری در کرج و وکیل تغییرکاربری  سخت می کند.

زيرا وظيفه نهايي حقوق جزا عبارت از تبيين اين نكته است كه چه ­كساني بايد مجازات شوند و چه ميزان مجازات متناسب است. اما بايد به اين نكته توجه داشت كه «كسي از پتك براي شكستن يك فندق استفاده نمي­كند». كسي نبايد براي كنترل رفتاري كه مي­تواند به ­وسيله ساير رشته­ های ­حقوقي به شكل مؤثري تحت نظم درآيد، از حقوق ­جزا استفاده كند.

دفاعیات یک وکیل تغییر کاربری در کرج می تواند موجب شود تا قانون­گذار از دستیابی به اهداف مد نظر برای وضع این قانون ناکام گردد.

قوانین تغییر کاربری در کرج و دیگر شهرها

  1. تبصره 4 به ماده یک قانون الحاق شد، که به موجب آن مواردی همچون احداث گلخانه، دامداری، مرغداری و… که در راستای بهینه سازی تولیدات بخش ­کشاورزی هستند تغییرکاربری محسوب نشده و از شمول قانون خارج گردیدند.
  2. اراضی داخل در روستاهای دارای طرح هادی از شمول قانون استثناء شدند.
  3. امکان تجدیدنظر در تصمیمات ­کمیسیون ، توسط کمیسیونی متشکل از وزیر کشاورزی و نمایندگان وزارتخانه ­مسکن و شهرسازی، کشور و سازمان حفاظت محیط زیست، پدید آمد.
  4. در تبصره 1 ماده 2 مواردی که علیرغم اخذ مجوز تغییرکاربری از پرداخت عوارض معاف هستند.  تغییرکاربری تا 500 متر مربع برای سکونت شخصی صاحبان زمین برای یک­بار و دیگر هیچ.
  5. تشکیل کمیسیون تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ­ها در هر شهرستان با عضویت نمایندگان جهادکشاورزی، استانداری، امور اقتصادی و دارایی.
  6. حذف اخذ عوارض از مرتکبین بزه تغییر کاربری و جایگزینی قلع و قمع بنا به عنوان ضمانت اجرای تغییر مجرمانه کاربری.
  7. جرم تلقی­ کردن تکرار تخلف سردفتران اسناد رسمی از مقررات قانون حفظ کاربری و تعیین مجازات 6 ماه حبس و محرومیت به عنوان مجازات آن.
  8. جرم تلقی ­کردن صدور هرگونه پروانه یا مجوز و خدمات بدون رعایت مقررات قانون حفظ کاربری و تعیین مجازات مقرر در ماده 3 برای آن.
  9. بيان برخی از مصادیق تغییرکاربری و واگذاری تشخیص تغییرکاربری به وزارت جهاد کشاورزی.
  10. توقف عملیات اجرایی ­در راستای تغییرکاربری به مأموران جهاد کشاورزی با کمک­نیروی انتظامی، همچنین واگذاری این اختیار که رأساً باحضور نماینده مرجع قضایی مبادرت به قلع و قمع بنای احداثی نمایند.

 

آئین ­نامه تغییر کاربری

با توجه به این که اصلاحیه قانون در تاريخ 1/8/1385 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید آئین­ نامه ­های اجرایی قانون می­بایست تا 1/11/1385 تقدیم هیأت وزیران می­شود.

وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ 9/1/1386 یعنی با تأخیری بیش از 2ماه آئین­نامه را به هيأت دولت تقدیم نمود . این آئین­نامه در مورخه 2/3/1386 به تصویب هيأت مذكور رسید.

در حالی که به موجب آئین­نامه مصوب، تدوین آئین­ نامه­ های دیگری ضروری دانسته شد كه  برخی از آئين­ نامه ­ها و دستورالعمل ­ها با تاخیر تصویب شده و برخی ديگر نیز هنوز تصويب نشده ­اند.

وکیل تغییرکاربری به نظر می­رسد در شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی جامعه ما برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ­ها لازم است .

سازمان امور اراضی و مجلس شورای اسلامی تدابیر پیشگیران ه­ای در نظر گیرند چراکه به صرف جرم انگاری تغییرکاربری نمی­توان از وقوع آن جلوگیری نمود و تجربه سال­های پس از تصویب قانون اصلاحی مصوب سال 1385 موید این مدعا است.

وکیل تغییرکاربری زمین کشاورزی و باغداری

تا زمانی که کشاورزی و باغداری با محاسبه ارزش زمین مورد استفاده، نه تنها مقرون به صرفه نیست بلکه حتی نمی­تواند زندگی متعارف یک خانواده کشاورز و باغدار را تامین نماید.

درعصر انفجار توسعه تکنولوژی هنوز به نحو سنتی کشاورزی می­کنیم و… نباید انتظار داشته باشیم کشاورز و مالک زمین­های زراعی و باغ­ها همه مسئولیت را برعهده گرفته و علیرغم زیانبار بودن تداوم حفظ کاربری بر این کار اصرار ورزد.

واقعا چرا مالک زمین­های زراعی و باغ­ها باید کاربری آن را حفظ نماید؟ و آیا دولت در این مسیر وظیفه­ای ندارد؟ آیا به صرف استناد به ضرورت حفظ خاک­های حاصلخیز برای نسل­های آینده میباشد.

با این حال وکیل تغییرکاربری باید بر ضوابط و دستورالعمل های مرتبط با تغییرکاربری اراضی زراعی و باغها تسلط کامل داشته باشد تا بتواند به عنوان یک وکیل تغییر کاربری در کرج و وکیل تغییرکاربری اقدام به دفاع مستند به مقررات قانونی از موکل خود نماید.

ضوابط تشخیص اراضی زراعی و باغ خارج از محدوده قانونی

ماده1ـ اصطلاحات مندرج در این ضوابط در معانی مشروح زیر به کار می‌رود:

الف ـ اراضی تحت کشت: اراضی که تحت کشت محصولات زراعی قرار دارد.

ب ـ باغ مثمر : محلی است که دارای محدوده‌ای معین و مشخص بوده و در آن محصولات باغی یا درختان میوه یا مو به وسیله اشخاص غرس و یا پیوند شده باشد و تعداد درخت میوه یا مو در هر هکتار آن از یکصد

اصله کمتر نباشد و در مورد درختان خرما و زیتون تعداد در هر هکتار از پنجاه اصله کمتر نباشد.
تبصره ـ اراضی تحت کشت چای، باغ محسوب می‌گردد.

تغییر کاربری باغ و زمین

توضیح وکیل تغییرکاربری: در مورد باغ چای میزان مساحت و تعداد بوته چای در هر هکتار تعیین نشده است در این جا برای تشخیص این که آیا محل مورد نظر باغ چای محسوب می شود یا نه باید به نظر عرف مراجعه کرد.

پ ـ باغ غیرمثمر و قلمستان: محلی است که دارای محدوده‌ای معین و مشخص بوده و در آن درختان غیرمثمر به وسیله اشخاص غرس شده و تعداد درخت در هر هکتار آن از هزار اصله کمتر نباشد.

ت ـ زمین آیش: زمین دایری است که به صورت متناوب طبق عرف محل برای دوره معینی بدون کشت بماند.
ث ـ اراضی تحت فعالیتهای موضوع تبصره (4) الحاقی به ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی

و باغها در حکم اراضی زراعی و باغها محسوب می‌شوند، شامل موارد زیر می‌باشد:

1ـ  اراضی زراعی و باغها که قبل از اجرای قانون حفظ کاربری بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره (1) ماده (2) به فعالیتهای موضوع تبصره (4) اختصاص یافته و اجراشده باشند.

2ـ عرصه فعالیتهای طرح‌های موضوع تبصره (4) الحاقی به ماده (1) قانون که با رعایت ضوابط زیست محیطی و موافقت سازمان جهاد کشاورزی مجوز لازم را دریافت می‌نمایند.

3ـ اراضی زراعی و باغها که قبل از تصویب قانون اصلاح قانون حفظ کاربری به موجب تصمیمات کمیسیون تبصره (1) ماده (2) به فعالیتهای موضوع تبصره فوق تغییر کاربری پیدا نموده‌اند.

تبصره ـ مواردی که زمین قبلاً سابقه بهره‌برداری به یکی از شیوه‌های مندرج در بنـدهای « الـف» تا « ث»

ایـن مـاده را داشـته ولی بـدون تغیـیر نـوع اسـتفاده در چارچوب قوانین و مقررات، به یکی از شیوه‌های فوق بهره‌برداری نمی‌شود مشمول این ضوابط می‌باشد.

توضیح وکیل تغییرکاربری در کرج :

در حکم زمین زراعی دانستن اراضی موضوع تبصره 4 ماده یک قانون حفظ کاربری این حسن را دارد که هرگاه امکان ادامه فعالیت موضوع مجوز ماخوذه مستند به تبصره 4 ماده 1 قانون حفظ کاربری از مالک سلب شد یا مالک قصد احداث تاسیسات موضوع مجوز را نداشت یا از ادامه کار پشیمان شد، نتواند زمین را به کاربری دیگری تغییر دهد.

ماده2ـ اراضی تحت کشت، آیش و باغات آبی، دیم اعم از دایر و بایر که سابقه بهره‌برداری داشته باشد و اراضی تحت فعالیتهای موضوع تبصره (4) الحاقی به ماده (1) قانون که در حکم اراضی زراعی و باغها محسوب می‌شوند.

معیار های نه گانه تشخیص اراضی زراعی و باغها

پس از اعلام نظر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی یا با تفویض وی، مدیر امور اراضی استان نسبت به تشخیص زراعی یا باغی بودن عرصه و یا غیر زراعی و باغی بودن محل اجرای طرح اعلام نظر می‌شود و مراتب جهت اقدامات بعدی به دبیرخانه کمیسیون تبصره (1) ماده (2) اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها ـ مصوب1385ـ ابلاغ می‌گردد:

1ـ سند مالکیت، بنچاق و نسق زراعی که مؤید زراعی بودن زمین یا باغ باشد.

2ـ سوابق کشت و کار.

3ـ اراضی زراعی و باغهای واقع در محدوده قطب‌های کشاورزی و یا شرکتهای سهامی زراعی یا شرکت‌های تعاونی  تولید و مانند آنها.

4ـ استعلام محلی.

5 ـ سایر اراضی زراعی و باغها واقع در زیر دست سدها و شبکه‌های آبیاری که در اجرای برنامه‌های توسعه به قلمرو اراضی کشاورزی افزوده می‌شود.

6 ـ نظریه مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در رابطه با کیفیت آب و خاک حسب نیاز.
7ـ تهیه گزارش مصوب (عکس، فیلم و…..) حسب نیاز.

8 ـ استفاده از عکس‌های هوایی یا تصاویر ماهواره‌ای عرصه موردنظر حسب نیاز.

9ـ منابع تأمین آب برای اراضی آبی.

توجه وکیل تغییرکاربری به این قسمت از این دستورالعمل بسیار مهم است زیرا در این دستورالعمل و در بندهای نه گانه فوق هیات دولت مستند به اجازه قانونگذار معیارهای مشخصی را برای تشخیص اراضی زراعی و باغها تعیین کرده است.

نبود این معیار های نه گانه موجب می شود که وکیل تغییرکاربری . وکیل تغییر کاربری در کرج بتواند با اثبات زراعی نبودن زمین موکل او را از اتهام انتسابی برهاند.

ضرورت اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست

تبصره1ـ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مکلف است همزمان با بررسی کارشناسی مراتب وقوع یا عدم وقوع اراضی موردنظر در مناطق چهارگانه محیط زیست را از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استعلام نماید و اداره یادشده نیز مکلف است ظرف مدت یک ماه نظریه خود را به مدیریت جهاد کشاورزی اعلام نماید، عدم ارسال پاسخ در مهلت تعیین‌شده مانع از انجام اقدامات بعدی نخواهدبود.

تخريب اراضي مرتعي در اثر چراي بيش از 4 برابر ظرفيت مراتع و تخريب، فرسايش، آلودگي و كاهش حاصلخيزي اراضي زراعي است.  عليرغم همه محدوديت هاي موجود آن، از نگراني­هاي جدي كارشناسان كشور مي­باشد.

تبصره2ـ در مورد اراضی ملی و دولتی که از طریق مراجع ذی‌صلاح برای اجرای طرح‌های زراعی و باغی واگذار گردیده تا قبل از انتقال قطعی مطابق قرارداد و ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی عمل خواهدشد.
هر وکیل تغییرکاربری به این نکته توجه خواهد داشت که در این دستورالعمل چند نکته مهم توجه وکیل تغییرکاربری در کرج را به خود جلب می کند تا با استفاده از آنها به عنوان وکیل تغییرکاربری اقدام به دفاع از موکل خود نماید. اگر وکیل تغییرکاربری بتواند اثبات نماید که زمین متعلق به موکل او می باشد. به رای زیر توجه نمایید:

رأی دادگاه

فایل نمونه رای دادگاه را ملاحظه بفرمایید :

چگونه درخواست وکیل تغییر کاربری در کرج بدهیم ؟

برای درخواست وکیل تغییر کاربری در کرج میتوانید در ساعات اداری شنبه تا چهاشنبه 8 تا 18 با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

تماس با حقوق امروز 02632558956

همچنین متیوانید فرم مربوطه را پر کرده و مختصری از مشکل خود را در آن وارد کنید. کارشناسان ما برای راهنمایی بیشتر با شما تماس میگیرند.

فرم مشاوره و خدمات حقوقی

مشخصات فردی(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 64 MB.

تغییر کاربری زمین کشاورزی و باغ در البرز

استان البرز به واسطه‌ی برخورداری از زمین‌های زراعی و باغی فراوان از یک سو و نزدیکی به تهران از سوی دیگر یکی از مراکز جذاب برای سکونت دائم و ویلا سازی است.

آلودگی بسیار زیاد و همیشگی شهر تهران و البته گرانی هزینه خرید و اجاره مسکن در تهران، خستگی فزاینده ناشی از دوندگی برای امور جار و روزمره زندگی و هزینه‌های بسیار بالای زندگی در این شهر موجب شده است تا برخی از تهران نشینان، به جای سکونت در تهران به استان البرز مهاجرت کنند. تا با هزینه‌ی کمتر و آسایش بیشتر زندگی کنند.

این امر و نیز نیاز کلی به باغ و باغچه و ویلاسازی برای فرار از زندگی شهری و محدودیت‌های اجتماعی نامطلوب برخی از شهروندان موجب شد که استان البرز به کانون تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی تبدیل شود.

گرچه آثار مشخصی از اراضی زراعی و باغ‌ها تغییر کاربری یافته در استان البرز وجود ندارد، اما بی شک استان البرز در صدر استان‌هایی قرار دارد که تغییر کاربری در آن زیاد رخ می‌دهد.

مشاوره برای تغییر کاربری با وکیل

اگر به مشاوره حقوقی در رابطه با تغییر کاربری نیاز دارید، می‌توانید همین حالا با تکمیل فرم زیر نسبت به دریافت جلسه‌ی مشاوره به صورت تلفنی و یا آنلاین اقدام کنید. در این جلسه به کلیه سوالات شما در رابطه با تغییر کاربری پاسخ داده می‌شود و شما می‌توانید نسبت به این موضوع بهترین اقدام را لحاظ کنید.

فرم مشاوره حقوقی تلفنی

نام و نام خانوادگی
زمان آزاد خود را برای مشاوره انتخاب کنید(ضروری)

تغییر کاربری زمین در هشتگرد

بی شک شهر هشتگرد و منطقه ساوجبلاغ از بحرانی‌ترین مناطق کشور از حیث تغییر کاربری است. اگرچه در این منطقه شهرک‌هایی مثل سهلیه، طاووسیه، زعفرانیه و… برای پاسخ دهی به نیاز ویلا خواهان ایجاد شده است. اما این شهرک‌ها برای نیاز شهروندان البرزی و تهرانی کافی نبودند. به همین دلیل زمین‌های کشاورزی و باغات بسیاری در سایه ناتوانی سازمان امور اراضی به ویلا تبدیل شده‌اند.

اکنون ویلاسازی و تبدیل زمین‌های کشاورزی و باغات بزرگ به ویلا و باغ ویلا به یکی از پردآمدترین مشاغل تبدیل شده است. به نحوی که شخصی که مدعی بود در عرصه بین المللی اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کرد، خرد کردن زمین‌های کشاورزی و فروش آن‌ها را بسیار پرسودتر از قاچاق مواد مخدر می‌داند.

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی استان البرز دلیل مهم دیگری هم دارد و آن گرانی بیش از حد قیمت خرید ملک و اجاره در شهر تهران است. وقتی هزینه سکونت در تهران افزایش می‌یابد طبیعی است که برخی از شهروندان که درآمد کمتری دارند ناچار به مهاجرت به استان البرز می‌شوند. ضمن اینکه برخی از ایرانیانی که از شهرهای سایر استان‌های کشور قصد مهاجرت به تهران می‌کنند نیز به علت گرانی هزینه مسکن و سایر هزینه‌ها در استان البرز سکونت می‌کنند.

برای آگاهی از دیگر راه های ارتباطی با ما روی لینک زیر کلیک فرمایید:

تماس با  موسسه حقوق امروز

آیا تغییر زمین کشاورزی به باغ تغییر کاربری محسوب می‌شود؟

5/5 - (3 امتیاز)

باغ یا زراعت هر دو کشاورزی محسوب می‌شوند. لذا تغییر زمین کشاورزی به باغ یا تبدیل باغ به زمین کشارزی، تغییر کاربری محسوب نمی‌شود. چون در هر دو صورت امکان بهره‌برداری از زمین برای کشاورزی وجود خواهد داشت.

منظور از متصرف در ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها چیست؟

5/5 - (3 امتیاز)

منظور از متصرف در ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها متصرف قانونی ملک است. لذا اگر شخص عدوانی زمین کشاورزی را تصرف نماید و اقدام به تغییر کاربری آن کند. موضوع از شمول ماده 3 قانون حفظ کاربری خارج خواهد بود

بازگشت به لیست

9 نظر در “وکیل تغییر کاربری در کرج

  1. سعید مهدوی گفت:

    سلام آیا تغییر زمین کشاورزی به باغ ، تغییر کاربری محسوب میشه؟؟

    1. todaylaw گفت:

      باغ یا زراعت هر دو کشاورزی محسوب می‌شوند لذا تغییر زمین کشاورزی به باغ یا تبدیل باغ به زمین کشاورزی، تغییر کاربری محسوب نمی شود. زیرا در هر دو صورت امکان بهره برداری از زمین برای کشاورزی وجود خواهد داشت. (( مشاوره تلفنی با وکیل پایه 1 دادگستری: 09383401182 ))

  2. حسین شاه چراغ گفت:

    سلام منظور از متصرف در ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها دقیقا چیه؟

    1. todaylaw گفت:

      سلام. منظور از متصرف در ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی باغ‌ها متصرف قانونی ملک است. لذا اگر شخصی عدوانی زمین کشاورزی‌ایی را تصرف نماید و اقدام به تغییر کاربری آن کند موضوع از شمول ماده 3 قانون حفظ کاربری خارج خواهد بود.

  3. محمد کافیان گفت:

    سلام من یه زمین دارم میخوام برای تغییر کاربریش اقدام کنم وکیل شما این کارو انجام میده؟؟ دقیقا باید چه کارهایی انجام بدم

    1. todaylaw گفت:

      سلام
      لطفا به پرسش های زیر پاسخ دهید تا بعد از بررسی با شما تماس گرفته شود:
      -زمین چند متر است؟
      -سند رسمی مالکیت دارد یا سند عادی؟
      -به چه کاربری ایی می خواهید تغییر دهید؟
      -کدام شهر است؟
      کدام روستا است؟
      آیا داخل بافت روستا است؟ آیا روستا طرح هادی دارد؟
      وضعیت فعلی زمین چه گونه است؟ باغ است یا زمین زراعی؟
      و این که سابقه ساخت و ساز دارد ؟

  4. احمدرضا نوروزی گفت:

    مطلب بسیار جامعی بود و به سوالات من در مشاوره رایگان کاملا پاسخ دادند.
    متشکرم

    1. todaylaw گفت:

      از بازخورد مثبت شما بینهایت سپاسگذاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *